Παίζεται στο θέατρο Rabbithole, από 13/2-18/3/2018
Η.Η. Ηolmes και το κολαστήριό του |
Η
θεατρική ομάδα Νοσταλγία μας έχει κακομάθει και έχει δημιουργήσει προσδοκίες.
Προσδοκίες όχι για τίποτα σούπερ σενάρια ή ονειρικές ερμηνείες (όχι ότι στα
συγκεκριμένα θέματα παίρνει κακό βαθμό – το αντίθετο θα έλεγα). Αλλά προσδοκίες
για θεατρικές εμπειρίες που δεν συναντάμε συχνά σε άλλα θέατρα (ίσως πουθενά
στην Ελλάδα). Έτσι μετά τον Τζακ τον Αντεροβγάλτη πέρυσι και το θεατρικό «Αντεροβγάλτης»
σε 4 επεισόδια, φέτος αναμέναμε κάτι εξίσου
πρωτότυπο. Και δεν μας διέψευσαν…
Official Trailer της παράστασης
Φέτος,
λοιπόν, η θεατρική ομάδα καταπιάνεται με τον πρώτο (καταγεγραμμένο και
καταδικασμένο) κατά συρροή δολοφόνο στις Η.Π.Α., τον Χολμς και το τελευταίο του
βράδυ στο κάστρο-ξενοδοχείο του πριν συλληφθεί (για κλοπή αλόγων αρχικά). Μέχρι
εδώ όλα καλά και φυσιολογικά. Υπάρχουν όμως δύο στοιχεία που κάνουν την
παράσταση μοναδική. Το πρώτο είναι το γεγονός ότι ουσιαστικά μιλάμε για 2
επεισόδια. Στην πρώτη παράσταση με τίτλο «Γηγενείς» βλέπουμε την ιστορία μέσα
από τα μάτια των εργαζομένων του ξενοδοχείου και κυρίως των νεαρών κοριτσιών
που εργάζονταν εκεί. Στη δεύτερη παράσταση με τίτλο «Ξένοι» (που καλό θα ήταν
να δείτε κολλητά με την πρώτη μιας και παίζονται εναλλάξ) διεισδύουμε ακόμα
περισσότερο στην προσωπικότητα και κυρίως την ψυχοσύνθεση του Χολμς αφού η
ιστορία μας παρουσιάζεται μέσα από συγγενικά πρόσωπα ή άτομα που βρίσκονταν στο
στενό του περιβάλλον. Το δεύτερο κλου είναι η όλη σκηνοθεσία-σκηνογραφία αφού
ολόκληρο (κυριολεκτικά) το θέατρο έχει μετατραπεί σε διάφορους χώρους του
ξενοδοχείο εξ ου και η παράσταση χαρακτηρίζεται ως περιπατητική. Οι θεατές χωρίζονται
σε ομάδες των 10-15 ατόμων και με διαφορά 15 λεπτών ξεκινούν ένα ταξίδι στα
άδυτα του κάστρου του Χολμς.
Οι γηγενείς |
Σχετικά
με την πρώτη εκδοχή, αυτή των «Γηγενών», οι θεατές βλέπουν από πρώτο χέρι την
ψυχολογική πίεση που υπόκεινται οι εργαζόμενοι του ξενοδοχείου που ουσιαστικά
είναι φυλακισμένοι στο κάστρο και έχουν υποστεί πλύση εγκεφάλου. Η αλήθεια
είναι ότι ο μυστικιστικός κώδικας επικοινωνίας των υπηρετριών αφήνει αρκετά
κενά στην ιστορία και ερωτηματικά ως προς τον ίδιο τον Χολμς, τον επιστάτη του
και τον συνεργάτη του (3 πρόσωπα κλειδιά στην ιστορία μας). Βέβαια, με αυτό τον
τρόπο ουσιαστικά ο θεατής εξαναγκάζεται να παρακολουθήσει και το δεύτερο μέρος
της ιστορίας ώστε να του λυθούν οι απορίες. Οδηγός μας στο πρώτο μέρος είναι
ένας ντετέκτιβ που έχει βαλθεί να ανακαλύψει όσα περισσότερα μπορεί για τον
Χολμς και τη δράση του. Στο δεύτερο μέρος, τα δεδομένα παρουσιάζονται αρκετά
πιο ξεκάθαρα αφού πρόσωπα όπως η αδερφή του Χολμς, η σύζυγος του νεκρού (;)
συνεργάτη του, ο δικηγόρος του ή και η σύζυγος του Χολμς ανακαλύπτουν και οι
ίδιοι το αληθινό πρόσωπό του ή ακόμα χειρότερα πέφτουν θύματα του σχιζοφρενικού
χαρακτήρα του. Από κοντά μερικοί άτυχοι ένοικοι του ξενοδοχείου που γίνονται
μαριονέτες στα χέρια του αδίστακτου Χολμς.
Οι ξένοι |
Σκηνοθετικά,
οι 2 παραστάσεις είναι εξαιρετικές. Υπάρχει ροή με αυξομειώσεις στην ένταση, ο
συντονισμός μεταξύ των 4 ομάδων θεατών που από κάποιο σημείο και μετά
βρίσκονται ταυτόχρονα στο θέατρο είναι εξαιρετικός (να σημειώσουμε ότι η κάθε
ομάδα έχει τον δικό της συνοδό) ενώ ακόμα και το γεγονός ότι ενώ βλέπεις μια
σκηνή να παίζεται μπροστά σου, στο βάθος ακούς και τις διπλανές σκηνές δεν σε
αποσυντονίζει αλλά σου δημιουργεί την αίσθηση ότι όντως είσαι σε ένα ξενοδοχείο
με ότι αυτό συνεπάγεται. Οι θεατές σε απόσταση αναπνοής
από τους ηθοποιούς (όταν κάθεστε στις καρέκλες να έχετε μαζεμένα τα πόδια σας
γιατί μπορεί να σκάσει πάνω τους κανένα πτώμα), σε συνδυασμό με τη μουσική
υπόκρουση που ακούγεται διαρκώς, μπαίνουν στο κλίμα άμεσα και συμπάσχουν με
τους ήρωες. Ερμηνευτικά, οι αρκετοί ηθοποιοί (διαφορετική ομάδα ηθοποιών σε
κάθε παράσταση) είναι από ικανοποιητικοί μέχρι πολύ καλοί. Και μην ξεχνάτε ότι
αυτό που πρέπει να βγάλουν εις πέρας είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα με τους
θεατές σε απόσταση μισού μέτρου. Στα αρνητικά σημεία είναι τα σεναριακά κενά
που μπορούν να μπερδέψουν τους θεατές, ειδικά στην παράσταση των «Γηγενών» ενώ
και σκηνοθετικά υπάρχουν κάποιες παρατεταμένες παύσεις σε ορισμένες σκηνές
χωρίς ιδιαίτερο λόγο (άγνωστο αν εντάχθηκαν στην παράσταση για λόγους
δραματοποίησης της κατάστασης ή απλά για λόγους συντονισμού των ομάδων θεατών).
Εν
ολίγοις, και για να αποφύγουμε πιθανά spoilers, οι παραστάσεις προτείνονται
ανεπιφύλακτα και προτείνεται να τις παρακολουθήσετε σε συνεχόμενες μέρες (μάλιστα Τρίτη και Τετάρτη μπορείτε να βρείτε
και φθηνότερο εισιτήριο). Επίσης, ας έχετε ένα μπουκαλάκι νερό μαζί σας και
καμιά ομπρέλα για τη βροχή αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα να περιμένετε σε χώρο
εντός του θεάτρου μέχρι την έναρξη της παράστασης (όπως προείπαμε, έχει
χρησιμοποιηθεί και η τελευταία γωνία του θεάτρου). Και προς Θεού μην
καθυστερήσετε… η ομάδα θα ξεκινήσει χωρίς εσάς αφού το πρόγραμμα τηρείται κατά
γράμμα!!! Καλή διασκέδαση!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου