11 Μαρ 2018

"Μουσικά Ταξίδια" του Νίκου Ιωαννίδη



“FUTURE SHOCK” – Herbie Hancock
(Columbia CK65962)


Λίγοι μουσικοί της jazz έχουν καταφέρει με τη μουσική τους να διεισδύσουν στο πολύ ευρύτερο  κοινό της pop μουσικής και να ακουστούν από ραδιοφωνικούς σταθμούς που διαμορφώνουν – ή για να είμαστε πιο ακριβείς – διαμόρφωναν κατά κύριο λόγο τους πίνακες επιτυχιών του Billboard. O Stan Getz ήταν, σίγουρα, ένας από αυτούς με τις bosa nova μελωδίες του και ο Cannonball Adderley. Σε αυτή τη μικρή ομάδα σίγουρα έχει θέση και ο Herbie Hancock.
Γεννημένος το 1940 και έχοντας θητεύσει στο δεύτερο κουιντέτο του Miles Davis, με ήδη σημαντική παρουσία στο χώρο της jazz, το 1963 συνθέτει το “Watermelon Man”, που ηχογραφημένο από τον αφροκουβανό περκασιονίστα Mango Santamaria γίνεται μεγάλη επιτυχία. Το κομμάτι αυτό ξαναηχογραφείται από τον ίδιο το 1973 με το jazz-funk σύνολό του, τους Headhunters, και επαναπροσεγγίζει ακροατήρια που δεν είχαν σχέση με το μουσικό χώρο, από τον οποίο προερχόταν.

Και το 1983 αφήνει τους πάντες άναυδους με το “Future Shock”. Ένα πρωτόγνωρο και απίστευτο μείγμα ήχων και επίμονα επαναλαμβανόμενων ρυθμών από πλήκτρα και τελευταίας τεχνολογίας – για την εποχή εκείνη – συνθετητές. Ήχος εμποτισμένος στο μουσικό στυλ, που ονομάστηκεπολύ εύλογα-  “industrial”  και συνεχή hip-hop scratching  βινυλίου  να ενισχύουν το ρόλο των κρουστών. Επάλληλες ηχητικές στρώσεις από μεταλλικές μουσικές φράσεις, ομοβροντίες από κλασικά   και ηλεκτρονικά κρουστά και ρυθμικές μορφές που εγχαράσσονται βαθιά στη μνήμη και τη στοιχειώνουν. Λέξεις και φράσεις  παραμορφωμένες από το Sennheiser Vocoder, αλλά και soul φαλσέτο ερμηνεία από τον τραγουδιστή Dwight Jackson στο ομώνυμο κομμάτι του άλμπουμ.
Ο μπασίστας Bill Laswell (συμπαραγωγός του εγχειρήματος μαζί με τον πιανίστα Michael Beinhorn, συνεργάτη του στο νεοϋορκέζικο συγκρότημα Material και τον Herbie Hancock φυσικά), διηγείται σε συνέντευξη του που βρίσκεται στο εσώφυλλο του επανακυκλοφορημένου το 1999 δίσκου την εκπληκτική εντύπωση που προκάλεσε σε πολλά νέα παιδιά το “Rockit” και το “Earth Beat” , όταν πρωτοακούστηκαν  από κασέτα σε κατάστημα στερεοφωνικών.
Απόλυτα φυσική εξέλιξη αποτέλεσε το γεγονός ότι το “Rockit” τιμήθηκε με βραβείο Grammy, σημείωσε μεγάλες πωλήσεις και ενέπνευσε το περίφημο video clip, ανοίγοντας απρόσμενα την πόρτα του MTV στον δημιουργό του.
Βέβαια θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος, γιατί προτείνεται ένα άλμπουμ από το 1983.


Δέστε το νέο video-clip του Justin Timberlake  “Filthy” από το καινούργιο του cd “Man of the Woods” σε παραγωγή του Timbaland (κατά κόσμον Timothy Zachery Mosley) και κοιτάξτε τη φωτογραφία του οπισθόφυλλου του “Future Shock”. Κάποια πράγματα μπορεί να φαίνονται καινούργια, αλλά δεν είναι τόσο.

Νίκος Ιωαννίδης    
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

who is online

Ad24