Από τη Vaggy (Διαγωνισμός - 8η Συμμετοχή)
Βαθμολογία 3 / 5
Βαθμολογία 3 / 5
Βρισκόμαστε στο
1959 όπου μετά την επιτυχία που σημείωσε η τελευταία του ταινία «Στη
Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων» ο 60χρονος τότε Αλφρεντ Χίτσκοκ ψάχνει
απεγνωσμένα το νέο του συνταρακτικό προτζεκτ. Το μυθιστόρημα του Μπλοχ «Ψυχώ» ,που αναφέρεται σε ένα ψυχοπαθή δολοφόνο από
το Γουισκονσιν, κέντρισε το ενδιαφέρον
του Χίτσκοκ που αποφάσισε να το κάνει ταινία παρ’ όλες τις δυσκολίες που
αντιμετώπισε ως προς την υλοποίηση της. Οι παραγωγοί του Χόλυγουντ αρνήθηκαν να
χρηματοδοτήσουν το νέο του έργο και αυτός, ρισκάροντας προσωπική ζωή και φήμη,
έκανε την υπέρβαση και αποφάσισε να
βάλει σε υποθήκη το σπίτι του για να προχωρήσει. Η επιμονή και αν μου
επιτρέπεται η εμμονή του θειου Αλφρεντ για το «Ψυχώ» έφερε σαν αποτέλεσμα μία
από τις καλύτερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών. Αυτά τα λίγα ως προς την
υπόθεση του έργου…
Η ταινία κατ’
εμέ δεν είναι βιογραφική όπως ίσως μπορεί να παραπλανά ο τίτλος της. Βασικά οι
δημιουργοί της ασχολήθηκαν μόνο με την περίοδο του «Ψυχώ» σε δύο επίπεδα:
α. αυτό της
προσωπικής ζωής του κατά την διάρκεια εκείνης της περιόδου και
β. της έμπνευσης
και υλοποίησης του ριψοκίνδυνου μέχρι τότε εγχειρήματος του .
Η ταινία
εστιάζει στην επιλογή του Χίτσκοκ, που αποτέλεσε αρχικά δίκοπο μαχαίρι γι’
αυτόν, εξιστορώντας με όμορφο και πολύ πειστικό τρόπο όλα τα στάδια αλλά και
τις δυσκολίες με τις οποίες βρέθηκε αντιμέτωπος ο δημιουργός. Λογοκρισία,
αμφισβήτηση , ρίσκα και όμως ο μετρ του σασπένς βγήκε αλώβητος και νικητής.
Νικητής και στην δουλειά αλλά στην οικογενειακή του ζωή που βρέθηκε σε κίνδυνο
εκείνη την εποχή. Σε αυτό το σημείο γίνεται η ένωση με το δεύτερο κομμάτι της
ταινίας που αφορά τον χαρακτήρα και την προσωπική ζωή του Χίτσκοκ. Το ‘χάσμα΄
με την γυναίκα του, Άλμα, η οποία τον έχει στηρίξει σε όλες τις στιγμές της
καριέρας του, δίνοντας την προσωπική της πινελιά σε όλα του τα ‘κατορθώματα’,
μεγαλώνει λόγω της εμμονής του Χίτσκοκ για τις ξανθές πρωταγωνίστριες του ,της
ζήλειας και του φλερτ της Άλμα με ένα σεναριογράφο, εκτυλίσσεται σε όλη την
ταινία έχοντας όμως αίσιο τέλος.
Γενικότερα όλες
οι αναφορές στην προσωπικότητα και στο έργο είναι αρκετά επιφανειακές και
μοιάζει να μην υπάρχει ένας κεντρικός άξονας αλλά η ταινία είναι αρκετά
ευχάριστη δίνοντας αρκετές πληροφορίες , όπως π.χ. ο όρκος που έβαλε ο
Χιτς να πουν όλοι οι συνεργάτες του στην
αρχή των γυρισμάτων για να μην προδώσουν κανένα στοιχείο για το νέο του έργο. Το cast περιλαμβάνει γερά χαρτιά του Χόλυγουντ με κύριο τον Anthony Hopkins, την Hellen Mirrer και τις νεότερες Scarlet Johansson και Jessica Biel. Προσωπικά μου άρεσε πολύ η ερμηνεία του Hopkins που με το βαρύ make-up και τις σωστές κινήσεις έμοιαζε
απίστευτα στον Χίτσκοκ καθώς και η Mirrer σε ρόλο αρκετά διαφορετικό από τους προηγούμενους. Η
Johansson και η Biel μου φάνηκαν χλιαρές παρόλο που είχαν πολύ αβανταδόρικους
ρόλους.
Καλή ταινία με ενδιαφέρον θέμα, όμορφες
στιγμές και ιδιαίτερο χιούμορ και ίσως μια δόση φόβου ειδικά στην περίφημη
σκηνή του ντούζ. Καλή προβολή!
Vaggy
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου