27 Απρ 2012

Το Facebook και η προσωπικότητα των χρηστών του




Πόσες φορές έχετε ακούσει ότι το Facebook προκαλεί εθισμό? Πόσες φορές σας έχουν κατηγορήσει για αντικοινωνική συμπεριφορά όταν περνάτε πολλές ώρες online? Τελικά τι χαρακτήρες είστε?? Η επιστημονική κοινότητα έχει δώσει την απάντηση. Άλλωστε έχουμε συνηθίσει στη σημερινή εποχή να μας λένε οι άλλοι ποιοι είμαστε και όχι να αυτοπροσδιοριζόμαστε. Αλλά ας μην επεκταθούμε σε αυτό.
     Το Facebook έχει τόσο τρομακτική ανάπτυξη τόσο ως εταιρία όσο και ως κοινωνικό φαινόμενο που ανάγκασε σοβαρούς επιστήμονες να ασχοληθούν μαζί του. Θέλετε και απόδειξη? Για δείτε τους παρακάτω πίνακες.

Ημερομηνία
Ενεργοι Χρήστες
26/08/2008
100 εκ.
08/04/2009
200 εκ.
15/09/2009
300 εκ.
21/02/2010
400 εκ.
21/07/2010
500 εκ.
05/01/2011
600 εκ.
30/05/2011
700 εκ.
22/09/2011
800 εκ.
24/04/2012
900 εκ.

ΕΤΟΣ
Εσοδα
% Μεταβολή
2006
52 εκ.
-
2007
150 εκ.
188%
2008
280 εκ.
87%
2009
775 εκ.
177%
2010
2000 εκ.
158%








Οι χρήστες μέσα σε 2,5 χρόνια 6πλασιάστηκαν και τα έσοδα….(χμμ, 1,2,3…anyway) πολλαπλασιάστηκαν. Όταν ο Zuckerbeg δημιουργούσε το «φατσοβιβλίο» το 2004 δεν  φανταζόταν ποτέ πόσο πλούσιο θα τον έκανε (και πόσο συχνά θα τον ανάγκαζε να επισκέπτεται τα δικαστήρια). Και μη νομίζετε ότι δεν πολεμήθηκε (όχι άδικα κάποιες φορές). Κατηγορήθηκε για θέματα όπως η προστασία των προσωπικών δεδομένων, η ασφάλεια των παιδιών, η προώθηση ανορεξίας, η θρησκευτική βλασφημία κτλ κτλ κτλ. Μόνο τη δολοφονία του Κέννεντυ δεν του έχουν φορτώσει ακόμα. Επίσης, απαγορεύεται σε πολλές χώρες όπως το Ιράν, το Ουζμπεκιστάν, το Πακιστάν και η Κίνα (φαντάζεστε τι έχει να γίνει με τον αριθμό των χρηστών αν επιτραπεί στην Κίνα)!!!
     Έτσι, φτάνουμε στο σημείο όπου μερικοί επιστήμονες σε ρόλο τεστ προσωπικότητας μας λένε τα εξής. Εμείς, ως χρήστες του Facebook, δεν είμαστε νευρωτικοί, είμαστε ιδιαιτέρως εξωστρεφείς και οι πραγματικοί μας φίλοι γίνονται και διαδικτυακοί μας φίλοι, μας αρέσουν οι νέες εμπειρίες (αλήθεια, πόσο νέα εμπειρία μπορεί να θεωρηθεί η φάρμα ή το Like?). Επίσης, αν θέλεις να γίνεις η βασίλισσα το χορού τότε σίγουρα πρέπει να κάνεις προφίλ αφού έτσι θα γίνεις αρεστή. Και αν όλα αυτά σου φαίνονται θετικά και σκέφτεσαι να ανοίξεις λογαριασμό στο Facebook για να γίνεις και εσύ το groovy άτομο της παρέας ξανασκέψου το γιατί θα χαρακτηριστείς ως χασομέρης και ασυνεπής (εγώ φταίω που οι ντομάτες μου θα είναι έτοιμες στις 10 το πρωί που θα είμαι στο γραφείο? Τι να κάνω? Να τις αφήσω να χαλάσουν?).
            Σοβαρά τώρα, καλό το Facebook, καλές οι νέες γνωριμίες ή  η διατήρηση των παλιών αλλά καλοκαίρι έρχεται, βγες και λίγο έξω βρε αδερφέ!!! Στη χειρότερη φύτεψε καρπούζια (για να είσαι και μέσα στο πνεύμα της εποχής) που θέλουν 4 ημέρες για να γίνουν!!

(Για όσους έχουν πιο επιστημονικά ενδιαφέροντα δείτε το παρακάτω: Ross, C., Orr, E., Sisic, M., Arseneault, J., Simmering, M., Orr, R. (2009) “Personality and motivations associated with Facebook use”, Computers in Human Behavior, 25, 578-586, January 2009)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου